Sunday, 19 January 2014

Anjing & Tali Kasut Boleh Bercakap : Tanda-Tanda Kiamat

Assalamualaikum
           Hoih jangan pelik lagi dengan tajuk yang tertera kat atas tu. Itu semua tersirat tau. hehe. Sebenarnya aku tak beberapa nak tau pon pasal menda ni tapi mak aku la yang dok cita semua ni kat aku. Kalau nak tau maksud anjing dan tali kasut boleh bercakap ni contoh macam anjing yang nama Mishka yang sekarang tengah trending dekat youtube dan dapat mencecah angka berjuta-juta orang dok lihat. Mishka ni anjing kacukan serigala. Tak beberapa nak comel la haha. Dan pasal tali kasut tu, macam ni la nak senang cite. Taling kasut ni ada speaker atau mikrofon kecil entah mende entah yang orang reka dan tali kasut ni beritahu kita berapa kilometer dah kita berjalan haaa macam tu ah. Aku pon tak tau nak menerangnya hehe. So ni lah video mishka says I love Youuu.





Dari Abu Said al-Khudri r.a: bahwasanya Rasulullah s.a.w bersabda: "Demi yang jiwaku berada di tangan-Nya, tidak akan terjadi kiamat sehingga: binatang buas mengajak bicara manusia, dan sehingga: seseorang berbicara dengan ujung cambuknya, tali sendalnya, dan paha seseorang mengabarkan tentang apa yang terjadi dengan pemiliknya" [HR. Tirmidzi, dan dia berkata: Hadits hasan gharib. Hadits ini dishahihkan oleh Ibnu Hibban dan al-Hakim].

Cinta Ilmu bahagian Falsafah & Aqidah oleh Ustaz BadliShah (Tajuk Tanda-tanda Kiamat bahagian 1 ada 50 lebih semua tak silap dan bab anjing mishka ni aku tak tau bahagian mana :) )




 

No comments:

Post a Comment