Thursday, 12 December 2013

Novel - Novel karya Acik Lana

Assalamualaikum :)

        Kalau korang kenal, korang kenallah. Acik Lana ialah seorang penulis yang berbakat dan kebanyakkan novel yang ditulisnya memang tak puas baca, best aahh. haha. Sekarang acik lana tengah usahakan karyanya yang terbaru Akadku Yang Terakhir, so far banyak feedback yang positif dan mintak-minta buku ni tak limited macam Perempuan yang Paling Aku Cinta hihihi :p kalau diikutkan rasa dihati, semua karya acik lana ni rating dia 5/5 stars.. xD So jom terjah novel karya beliau :)

Karya Pertama - Aku Bukan Mistress


novel ni dah lama baca dan jalan cerita dia memang best. Mengisahkan tentang Mya yang menjadi perempuan simpanan Mikail, dan kawan kepada Mikail ni, Adam nak ke Mya, jadi kiranya Adam ni bersifat talam dua muka depan Mikail baik, depan Mia macam hape perangai! And then ada peristiwa buruk terjadi dekat Mya dan start situ Mikail jadi overprotective terhadap Mya. (rasanyala, ku tak ingattttt!) Ahaa tak nak expose sangat, yang dah baca confirm dah tau, kalau yang belum pergi beli right now! Sumpah best! Novel ni bakal didramakan. aku tersangat excited hihi :p  [ Full Review Sini ]

Karya Kedua - Maaf Jika Aku Tak Sempurna


Macam yang aku kata novel acik lana 5/5 starts xD novel ni romantik sikit, mengisahkan tentang Melina seorang gadis yang kuat bersosial sampai ayah & mak dia dah tak tau macam mana nak sedarkan anaknya yang sorang ni shinggakn ayahnya Datuk Zakri sanggup menebalkan muka meminta jasa baik Luqman seorang lelaki yang handsome untuk menjaga melina ni kikiki, sampai melina terpesona kejap masa first tengok luqman ni sebab badan dia tough, mata color coklat okey imagine sndirilah. Siap berangan jadi makwe luqman haha. Tapi lama-lama melina jadi menyampah dengan luqman disebabkan luqman ni asyik stick dekat dia wherever she goes. buku ni Highly Recommended [ Full Review Sini ]

Karya Ketiga - Kalau Memang Harus Begitu

Kalau baca novel ni memang akan fikir mane konflik yang biasa kita baca dalam kebanyakkan novel. Daripada awal novel ni sampailah m/s ratus-ratus asyik mengisahkan percintaan antara Adara dengan Zidan Adiputra yang sweeet gituuu, tapi bahagian akhir novel ni baru ada konflik besar yang melanda. First baca novel ni kelakar gilo - giloo hahahhaa. :p [ Full Review Sini ]

Karya Keempat - Pelangi Cinta Buat Suami



Tengok cover cantik gilaa tapi hari tu tak sempat nak beli, dah rembat 2 buah novel kalau beli jugak yang ni melayang 60 lebih jugak duit akuuu ~ Aku tak tau nak review camne kekeke xD tapi dah baca sampai bab 40 lebih. Okey. Rasanya boleh dikategorikan best sebab aku start baca pukul 1 pagi sampai pagi tak tido-tidoooo~ woihh.. Kalau baca buku ni nampak pelik sikit sebab macam perigi pulak yg cari timba, xD biasanya timba yang cari perigi kan kekeke :p tapi ada kisah sebenarnya kenapa Imanina tergila-gilakan Tengku Qalif. Nak tau bacaa :) [ Full Review Sini ]

Karya Kelima - Perempuan Yang Paling Aku Cinta [Limited Edition]


Buku ni limited edition maknanya kalau nak buku ni kena tempah direct dengan Acik Lana. Tapi sekarang tempahan dah ditutup disebabkan terlajak ramai pulak yang buat payment, kecewa toksah kata, aku mana pandai bab beli-beli online ni, haaahaa aku suruh kakak aku beli dia tak nak, geram aku xD. Sempat laa baca sampai bab 40 dan memang best, hahaha gilee aku kalau dapat buku ni meroyan tak sudah. xD Mengisahkan hubungan Bunga dan Karl Hakimi, weh karl hakimi ni mat salleh celup oke :p of course hansom. kekeke. aku tak pandai laa nak terang novel ni hahaha baca sendiri [ Full Review Sini ]



Okey setakat tu saja, nak kata review tu bukan review sangat sebenarnya. Saja nak menyemak hahahaa. Sekarang Acik Lana tengah usahakan karyanya yang terbaru dan InshaAllah tahun depan akan dipublishkan. Tajuk Akadku Yang Terakhir. Kalau nak baca mana-mana novel diatas boleh baca kat blog acik lana, tapi sampai bab 40 lebih macam tu je laa. nak lebih-lebih boleh beli hehe :p [ Blog Acik Lana ]

13 comments:

Anonymous said...

Buku limited edition tu memang best,...saya dah baca...ahernya hepy endingla ofcoz...bunga mngandung tok 2nd child n dia dapt jugk jaga ank mereka yg first,..kemunculan ank yg tak dipinta yg mnyebabkan bunga dibuang keluarga....tapi rasanya jaga bgnti2 ngan mk angkat si eusof imran ni..(bab ni kurg clear)hahaha..xkesahla aslkan ending best...pngjrn tok karl hakimi...xsemudah abc nak bunga balik lepas apa yang dy buat pada Bunga....

Anonymous said...

pelangi cinta buat suami-bagi saya kurang best...saya baca online mula2 jugak..then jatuh cinta ngn ceritanya...then saya beli...saya sedikit kecewa sebb hero hilang lama sgt...kahkahkah...jd xsemangat nk baca...dah la hilang lama...bila balik hilang ingtan pulak...aduh....xsemngt nk baca...rasanya saya baca skip2 je..kalo xsilapla...buku yang ni saya jual
sebb nthla...sebb kurang suka kot...

aku bukn mistress n maaf jika aku xsempurna..saya setuju dengan cik blogger..strongly recommended...

kalau memang harus begitu-bagi saya takbest..saya baca skip2 jugk...xsampai habis satu bab pun saya dah selak2 dah....

tapi garapan acik lana memang best....AKADKU YANG TERAKHIR-buku terbaru acik lana...yang ni dlm dilema...nk beli or xnk...sebb...50-50 rasa seronok n taknya tu.....kuikuikui...

MittNamnArIffah said...

Cik Anon - Bagi saya kalau memang harus begitu tu best. Tapi atas pandangan masing -masing. T_T ruginya saya tak dapat bace buku Pypac... kawan saya dah beli novel akadku yang terakhir, dia kata best. Tapi bagi saya tak sangat. Jadi saya tak tahu nak bagi pendapat macam mana, depends on cik anonlah ^^,

Anonymous said...

akadku yang terakhir dah baca...best....tapi tak ler "rama2 dlm hati sangat"...hihi...ni baru pas baca MJATS online...kena beli ler...

MittNamnArIffah said...

yeapp. Beliii jangan tak beliii..:D

syaz iffah said...

Semue novel acik lana mmg best .

Rohizady said...

Kepada yang memiliki Novel Perempuan Yang Paling Aku Cinta. Boleh saya pinjam.

turqoiselver comel said...

the best acik lana

Diniey Iniey said...

Nvel Acik Lana,sy kasi thumbs up.Sy giler nvel since year 5.And now I am learning to write a nvel.Huhu.Pray for me.

Diniey Iniey said...

Nvel Acik Lana,sy kasi thumbs up.Sy giler nvel since year 5.And now I am learning to write a nvel.Huhu.Pray for me.

Diniey Iniey said...

Nvel Acik Lana,sy kasi thumbs up.Sy giler nvel since year 5.And now I am learning to write a nvel.Huhu.Pray for me.

Ifah-Chan said...

@Diniey kan? tulis novel eh? Good Luck!! :D

Anonymous said...

Maaf klu sy mengganggu ruang komen awak..sy bru mengenal karya acik lana....sy sngt2 berminat nk beli novel pypac dgn harga yg berpatutan..semua yg ingin jual harga sngt mahal..jd siapa2 yg nk jual harga murah email sy ya shikinpaloma@yahoo.com

Post a Comment