Monday, 7 January 2013

Ribut Sonamu Bakal Melanda Pantai Timur?

Assalamualaikum.
          Entry ni ditulis khas sebab nak kasitau kepada semua rakyat Malaysia, tak kira duduk dalam kawasan pantai timur ke, pantai barat ke ngeh3~. Kepada rakyat Terengganu, Kelantan, Pahang, kita hendaklah berjaga-jaga mulai sekarang. Ade kabar angin yang mengatakan bahawa Tsunami pon bakal terjadi. Ya Allah. Nasib baik semua tu tak betul. Kalau betul-betul ade tsunami. memang habis 1 Malaysia. percayalah! Malaysia ni kan kecik je..btw ribut ni dipanggil ribut Sonamu dengan kelajuan 60-100 km/h. ataupon  40 batu dalam masa 1 jam!! aku ingatkan slow je. sebab kalau bawak kereta kan 40,50,60 ni apelah sangat. tapi sangkaanku meleset, sebab ni angin bukan kereta haaa.. ribut ni dah meragut satu nyawa akibat dihempap oleh sebatang pokok di philipina dengan anggaran 500 buah rumah musnah..laju woo  *cikgu kasitau*



berdasarkan apa yang aku dengar. ribut ni akan melanda kawasan pantai timur selama tiga hari. bermula hari ni Isnin,Selasa dan Rabu, tapi aku ade dengar kabar angin kate sampai hari Jumaat. Wallahualam. Rumah aku tepi pantai :S ..semua perasaan ade sekarang nih! Solat hajat banyak-banyak nih! Jabatan Meteorlogi Malaysia menjangkakan hujan lebat peringkat Kuning akan bermula hari ni dari pukul 7.10 ptg sehingga hari Rabu..Wallahualam

SumberJabatan Meteorlogi Malaysia

manusia hanya merancang/mengkaji tapi Allah yang berkehendak. bila Allah kata 'Kun Faya Kun' tiada siapa pon boleh halang kehendakNya.. Allahuakbar. Kepada kwn2 yang tinggal dkt kawasan pantai timur jgn la bimbang sgt, kita ambil langkah berjaga-jaga je :-)



No comments:

Post a Comment