Wednesday, 9 January 2013

...اللغة العربية لغة الجنة

Assalamualaikum
         Yippee!! yeaa!! melompat kegirangan aku bila tau yang nama aku ade dalam kelas perdagangan!! yihaaa!! tak payah lagi berhadapan dengan biologi.. tapi sedih wuu :'( sayang cikgu kelas tu, semua best,best!! nak, nak cikgu biologi! eh? hahaha memang!! aku minat cikgu biologi je :P subjek dia tak! sebab teacher tu pakai purdah! ohsem kan? :B sedih cikgu.. kalau boleh nak tukar subjek je, cikgu kekal!! masuk je kelas perdagangan boom!! byk nye nota.. nota,nota,nota!! I totally hate nota!! kelas lame takde pon buat nota, bukan takde jarang.. kelas sekarang majoriti semuanya nota! tapi apekan daya, nak belajar perdagangan punye pasal. btw tadi cikgu-cikgu yang mengajar subjek BI masa form3 belanja KFC sebab kitorang dapat A pmr lepas..ngeh3~

Bahasa Arab Bahasa Syurga اللغة العربية لغة الجنة
Bahasa Arab Bahasa Quran - اللغة العربية لغة القرآن
Bahasa Arab Bahasa para Nabi - اللغة العربية لغة الأنبياء 

Aku nak tukar prinsip aku yang mengatakan bahawa bahasa arab ni susah! memang aku akui yang first time aku belajar bahasa arab ni bukan main susahnye.. tapi bile aku muhasabah diri aku balik, bahasa arab ni banyak faedahnya kalau kita pelajari..:) aku suke bahasa jerman dan bahasa omputeh. so sekarang aku nak try satu lagi bahasa iaitu لغة العربية InsyaAllah..

*Guys! ingat tak aku ade buat entry pasal ribut sonamu tuh? Alhamdulillah, kawasan pantai 
timur dijangka bebas daripada ribut tuh! :) Alhamdulillah. no more cuti sekolah :P*

banyaknyee keje sekolah.. but itsokey sebab aku nak concentrate sungguh-sungguh!! yay.. sekarang pada aku pelajaran nombor 1. dekat sekolah aku bawak beg berat woo.. pakaian aku selekeh gilee siot.. tapi who cares? hahaha sebab aku dah set in dalam mind aku yang pegi sekolah belajo-belajo-belajo, orang tengok aku ade aku kesah? kawan aku kate aku macam makcik! ngeh3~ dekat sekolah jepon aku selekeh. rileks la brader.. :P okey bye,bye kalau ade kelapangan masa akan kuupdate lagi. sekarang tengah kesuntukan masa but still ade time nak update blog :P :P tata 

lupe nak kasitau, ni lah subjek yg aku ambik bg tahun ni & tahun hadapan InsyaAllah kalau kekal :)

Bahasa Melayu
Bahasa Inggeris
Bahasa Arab
Math Moden
Add Math
Perdagangan
Prinsip Perakaunan
P. Syariah Islam
P. Al-Quran & As-Sunnah
Science

No comments:

Post a Comment